Bibliotēkas aktivitātes

ASPAZIJAS UN RAIŅA ZĪMĒ

   Martā skolas bibliotēkā notika vairāki Aspazijas un Raiņa 150.jubilejai veltīti pasākumi. 2.- 4.klašu skolēni, kā arī dažas pamatskolas klases piedalījās bibliotekārajās stundās „Aspazijai-150".


   Šajā laikā mūsu bibliotēka iesaistījās LNB projektā "Plašā apvāršņa konkurss". Konkursa pirmā kārta tika organizēta skolas bibliotēkā, tajā piedalīties tika mudināti visi 2.-8.klašu skolēni, kuriem tika piedāvāts izpildīt "Plašā apvāršņa konkursa" organizatoru izveidotus radošus un izglītojošus uzdevumus par Raini un Aspaziju. Diemžēl lielas atsaucības no skolēnu puses nebija, jo konkursam tika iesniegti tikai 9 darbi.


   Aspazijas un Raiņa karogus izveidoja un sirsnīgus stāstus par savu lelli vai citu mīļu rotaļlietu uzrakstīja Katrīna Geidāne(4.b), Rinalds Bonka(3.b), Fredis Gailītis(3.a), Laura Deksne (2.a), Diāna Petroviča(3.a), Madara Potaše(2.a), Kaspars Kopštāls (2.a ), Linda Leonova(4.b).


   Līdz 20.aprīlim lasītavā var aplūkot konkursa dalībnieku veidotos Aspazijas un Raiņa karogus, kā arī nobalsot par interesantākajiem darbiem.


 1 2

   Konkursa darbi tiks izvērtēti, un rezultātus paziņosim aprīļa beigās. Visus konkursa dalībniekus gaida jauka balva. 

 


Iepazīstamies ar braila rakstu

   6. b klases skolēni kopā ar klases audzinātāju Ilgu Bulduri projektu nedēļas noslēgumā 06.02.2015. devās ciemos uz Latvijas Neredzīgo bibliotēkas Rēzeknes filiālbibliotēku, kur viņus laipni sagaidīja bibliotēkas vadītāja Ināra Zeltiņa.

1

   Ekskursijas laikā skolēni uzzināja, ar ko atšķiras un kas kopīgs neredzīgo bibliotēkai ar citām bibliotēkām, kā lasa un kā iegūst informāciju neredzīgi un vājredzīgi cilvēki, kādas palīgierīces viņi izmanto. Bija interesanti, aizverot acis, mēģināt sataustīt zīmējumus pasaku grāmatā un tikai ar taustes palīdzību noteikt burtus taktilajā grāmatā „Dieguburti”. Skolēni klausījās fragmentu no ieskaņotās grāmatas un mēģināja uzminēt grāmatas nosaukumu. Ar interesi tika apskatītas grāmatas braila rakstā un taktilās grāmatas. Skolēni uzzināja, ka ir speciālās datorprogrammas, kas palielina un skaļi nolasa tekstu, kā arī printeri, kas izdrukā informāciju braila rakstā. Arī skolēni izdrukāja katrs savu vārdu punktrakstā.

2   3

   Noslēguma uzdevums bija gandrīz kā eksāmens – katram skolēnam bija sagatavots savs teikums ar informāciju par neredzīgo bibliotēku. Turot priekšā alfabētu, lēni, apmēram tā kā pirmklasnieks mācās burtus, skolēni mēģināja to lasīt.

   Latvijas Neredzīgo biedrības Rēzeknes organizācijas sociālais rehabilitētājs Gunārs Dzindzuks pastāstīja par tehniskajiem palīglīdzekļiem, kas cilvēkiem ar redzes traucējumiem atvieglo ikdienas soli.

Enciklopēdija-lasītāja palīgs

     „Tu nekad nezināsi pietiekoši, ja nezināsi vairāk, nekā tev ir vajadzīgs.” (Bleiks)

     Līdz februāra beigām lasītavā aplūkojama dažādu enciklopēdiju izstāde. Šajās grāmatās katrs var atrast sev interesējošu tēmu- tehnika, daba, reliģija, dzīvnieki, mode, ģeogrāfija, literatūra utt. Enciklopēdijas var palīdzēt ātri atrast vajadzīgā termina skaidrojumu, sniedz īsu ieskatu kādā tēmā. Pieprasītākās skolas bibliotēkā ir enciklopēdijas par dzīvniekiem.

1   2

Copyright 2012. Free Joomla 2.5 templates. Rēzeknes 5. vidusskola