Skolas aktualitātes

Apbalvojumu saņemšana Award

Jaunietes no Rēzeknes saņēmušas bronzas un sudraba The Duke of Edinburgh’s International Award

   2016.gada 12.novembrī, laikā, kad visa Latvija dzīvoja Valsts svētku noskaņās, Rīgas Latviešu biedrības nama Baltajā zālē tika svinēti svētki par godu jauniešu apņēmībai un pašizaugsmei.

   Valsts izglītības satura centra organizētajā Edinburgas hercoga starptautiskās jauniešu pašaudzināšanas programmas Award apbalvošanas pasākumā šogad The Duke of Edinburgh’s International Award saņēma 5 jaunietes no Rēzeknes 5.vidusskolas Award vienības – Jeļena Selicka saņēma bronzas apbalvojumu, bet sudraba nozīmīti un sertifikātu saņēma Līga Pentjuša, Simona Kaupuža, Anete Piļka un Arina Solovjova.

   Kopumā tika pasniegti 44 bronzas un 27 sudraba apbalvojumi, ko saņēma programmas Award dalībnieki no Alūksnes, Anneniekiem, Auces, Balviem, Bejas, Bikstiem, Jaunbērzes, Jaunjelgavas, Jelgavas, Kandavas, Lejasciema, Lielvārdes, Rēzekne, Rīgas, Salaspils un Valkas, kuri programmas Award ietvaros sasnieguši četrus individuālos mērķus. Lai iegūtu apbalvojumu, katrs jaunietis vismaz 3 mēnešus (bronzas līmenī) vai 6 mēnešus (sudraba līmenī) veltīja laiku brīvprātīgajam darbam, fiziskajai aktivitātei, prasmēm un piedzīvojumu ceļojumam.

   Jauniešus īpašajā svētku dienā uzrunāja un bronzas un sudraba The Duke of Edinburgh’s International Award pasniedza programmas Award nacionālā direktore Agra Bērziņa, Lielbritānijas Diplomātiksās misijas Latvijā vadītājs Tims Kollijs (Tim Colley), kurš visus pārsteidza ar savām latviešu valodas zināšanām, un Kārlis Bardelis, kurš šī gada maijā sāka un pēc 142 dienām pabeidza savu Atlantijas okeāna šķērsošanas ceļojumu.

   Šī gada apbalvošanas pasākuma tēma izvēlēta atbilstoši 10.gadadienas svinību garam: “Present", ko var tulkot gan kā - tagadne, šis brīdis - , gan kā - dāvana. Pirmo dāvanu apbalvojumu pasniegšanas ceremonijas apmeklētājiem bija sarūpējusi grupa "Deep Silence" no Lejasciema. Otro dāvanu pasniedza Agnese Rakovska, kura apbalvojumu ieguvējus un pasākuma viesus iepriecināja ar dziesmām “What’s up”, “Vienaldzība” un “Laika dziesmiņa”.

   Pēc apbalvošanas pasākuma visi apbalvojumu ieguvējie un viņu Award vadītāji saņēma no Rīgas pieminekļu aģentūras īpašu dāvanu - iespēju apmeklēt Brīvības pieminekļa Goda telpu un palūkoties uz Valsti, esot 19 metru augstumā pašā Rīgas sirdī.

   Latvijas Nacionālā Opera un Balets visiem Award vadītājām, tostarp arī Ivetai Gailei (Award vadītājai Rēzeknes 5.vidusskolā), kuras palīdzēja programmas Award dalībniekiem veidot individuālo programmu un atbalstīja laikā, kad notika virzība uz mērķu sasniegšanu, dāvināja biļetes uz Džakomo Pučīni operu "Vīlas.Džanni Skiki".

   Informāciju sagatavoja: Valsts izglītības satura centra Interešu izglītības un audzināšanas nodaļas vecākā referente Katrīna Sprudzāne, tālrunis: 67350964, e-pasts: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt. .

Erasmus+ programma

   Jūlija beigās angļu valodas skolotāja Marina Bolotina apmeklēja profesionālus kursus vidusskolas skolotājiem Edinburgā, Skotijā. Septiņu dienu laikā viņa pilnveidoja savas angļu valodas prasmes, metodisko pieredzi, dalījās pieredzē ar skolotājiem no citām Eiropas valstīm un iepazinās ar mūsdienu Skotijas kultūru un citām aktualitātēm.

Pētām un izzinām Latviju

"Pieliec delnu pie acīm un skaties:
līdz pat pēdējam olim viss tavs.
Neatdod, dzirdi, neatdod
mazo Latviju - lielākas nav."

 

   Šī gada martā Vītolu fonds izsludināja kārtējo ekskursiju projektu konkursu "Pētīsim un izzināsim Latvijas vēsturi!". Projektu finansē Monreālas Latviešu sabiedriskais centrs. Šī organizācija dibināta 1983. gadā, to vada Andrejs Vītols. Monreālas Latviešu sabiedriskā centra atbalstītais ekskursiju projektu konkursa „Pētīsim un izzināsim Latvijas vēsturi!” mērķis ir attīstīt skolēnu interesi par Latvijas vēsturi dažādos laika periodos un dažādos novados.

   Šogad konkursā tika iesniegti projekti no 177 skolām, un 80 projekti guva atbalstu. Arī mūsu skolotāju- Ināras Losānes un Ivetas Garjānes- ekskursiju projektiem tika piešķirts finansējums, tāpēc 5.klases varēja doties divās interesantās ekskursijās.

   Pirmā ekskursija bija saistīta ar kultūrvēsturisku objektu iepazīšanu un seno spēļu apgūšanu, tāpēc skolēni devās uz Cesvaines pili. No ārpuses skaistā Cesvaines pils atgādina Cūkkārpas pili, kurā Harijs Poters apguva burvestības mākslu. Uz pils sliekšņa skolēnus sagaidīja senatnīgā kleitā tērpusies dāma un kungs. Tie bija mūsu atraktīvie un zinošie gidi, kas palīdzēja izstaigāt pili no pagraba līdz pat bēniņiem. Muižnieku Vulfu dzimtas īpašums veidots kā romantiska celtne- stāvi dakstiņu jumti,  iekštelpu velvēm smaili savienojumi, daudzviet griestu un sienu gleznojumi. Skolēnu uzdevums bija ne vien klausīties stāstījumu, bet arī atbildēt uz dažādiem jautājumiem un meklēt telpās paslēptos puzles gabaliņus. Gidi pastāstīja arī par lielo ugunsgrēku, kurš nopostīja pils jumtu. Šī ugunsgrēka pēdas redzamas vēl joprojām, jo pils atjaunošanas darbi vēl nav pabeigti. Iepazīšanās ar skaisto Cesvaines pili palīdzēja skolēniem padziļināt priekšstatu par kultūras pieminekļiem un to saglabāšanas un saudzēšanas nepieciešamību.

   Interesants izvērtās arī seno spēļu turnīrs. Skolēni mēģināja iemācīties iet ar „koka kājām” jeb ķekatām. Tas izrādījās grūts uzdevums, jo jāprot noturēt līdzsvaru. Arī „Koka puzle” sanāca tikai retajam. Toties „Oliņķērājs” patika visiem- gan skolēniem, gan skolotājām. Izrādās, ka kroketu spēlēja jau senatnē, tikai bumbiņas un nūjas bija daudz smagākas. Tā kā skolēni jau iepriekš bija veikuši seno spēļu izpētes darbu, šis turnīrs viņiem palīdzēja padziļināt zināšanas par spēlēm un pašiem tajās piedalīties. Seno spēļu un rotaļu iepazīšana palīdz skolēniem izzināt, kā senatnē cilvēki atpūtās, kā izklaidējās.

1 2 3 

   Otrā ekskursija bija veltīta dažādu seno amatu iepazīšanai. Andrupenes lauku sētā skolēni vairāk uzzināja par senajiem darbarīkiem un aplūkoja dažādus sadzīves priekšmetus. Skolēniem bija iespēja pašiem iejusties podnieku lomā un izveidot traukus un dažādas māla figūriņas. Bērni saprata, ka podnieka darbs prasa lielu pacietību un uzmanību, kā arī jābūt radošam cilvēkam, lai izveidotu ne vien praktisku, bet arī skaistu lietu. Pēc darba skolēnus gaidīja cienasts- piparmētru tēja un asuškas, kas ir viens no senā kulinārā mantojuma ēdieniem.

   Tālāk ceļš veda uz Jaundomi, kur atrodas Jaundomes vides izglītības centrs. Tajā izveidota viena no lielākajām saldūdens zivju mulāžu kolekcijām Latvijā. Atraktīvais gids Armands pastāstīja gan par zvejniecību, kas ir viena no senākajām vietējo iedzīvotāju nodarbēm, gan arī ļoti interesanti raksturoja ezeros mītošās zivis. Šis pasākums noslēdzās ar muižas parkā vārītās zivju zupas degustāciju.

4 5 6 

   Projekta noslēgumā notika pasākums „Ceļojums senatnē” un skolēnu grupu darbu prezentācija, kurā tika stāstīts par ekskursijā izzināto un iemācīto. Tika spēlētas senās spēles un rotaļas, minētas krustvārdu mīklas. Pie „brīvā mikrofona” ikvienam dalībniekam bija iespēja pastāstīt par gūtajiem iespaidiem.

   Pateicoties šādām ekskursijām, skolēniem ir iespēja par Latvijas vēsturi mācību stundās dzirdēto un grāmatās lasīto iepazīt klātienē. Pateicamies Monreālas Latviešu sabiedriskajam centram par finansiālo atbalstu un Vītolu fonda darbiniekiem par radošumu un pacietību šī projekta koordinēšanā. 

7

Copyright 2012. Free Joomla 2.5 templates. Rēzeknes 5. vidusskola